вторник, 7 февраля 2023 г.

Роторний кросовер Mazda MX-30 R-EV-олюція для електромобілів?

 Рік для Mazda почався цікаво та продуктивно. І якщо великий кросовер Mazda CX-90 просто створено для великих продажів на великому ринку, то з моделлю Mazda MX-30 R-EV компанія одночасно експериментує та повертає легенди. Адже перед нами електромобіль, який сама компанія називає Plug-In-гібридом, з «подовжувачем ходу» на основі роторного двигуна. Як це влаштовано? І навіщо це створено? Спробуємо розібратись детально.

Як це влаштовано: конструкція Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Отже, головна особливість моделі Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV (саме так звучить повна назва моделі) – це роторний двигун. Невеличкий 1-секційний ротор має позначення 8С та робочий об’єм 830 куб. см. А ще він дуже компактний: блок з послідовно з’єднаних ротора, генератора, та електромотору має ширину лише 840 мм – то ж його вдалося розмістити у підкапотному просторі без суттєвих змін кузова.

Цікаво, що роторний двигун не має прямого механічного зв’язку з колесами. Останні обертають лише завдяки електромотору, що бере енергію акумулятора на 17,8 кВт*год. – у роторній версії він був зменшений відносного повністю електричної версії (35,5 кВт*год.) моделі Mazda MX-30. А все тому, що при повному розряді акумулятора до справи береться ротор та генератор: тепер вони виробляють електричний струм та живлять електромотор.

Ззовні та всередині Mazda MX-30 e–Skyactiv R–EV майже не відрізняється від електричного побратима: всі відмінності лише у тематичних «роторних» логотипах на кузові та в салоні. Проте компанія Mazda активно експлуатує «легенду ротора»: в салоні можна зустріти прострочування шириною 2,6 мм – як товщина ущільнювача ротора; дармовис ключів виконано з фаскою – як на роторі. Можуть собі дозволити: адже історія Mazda та роторного двигуна охоплює період з 1967 по 2012 рік, за цей час було випущено 1,9 млн автомобілів з роторними двигунами. Та й інші історично натяки присутні: особливий 2-кольоровий варіант Mazda MX-30 e–Skyactiv R–EV використовує схему фарбування з червоним дахом – аналогічно до Mazda R360, першого пасажирського автомобіля компанії.

І навіщо це створено: технічні характеристики Mazda MX-30 R-EV

А тепер поглянемо, що ми отримали від зміни конструкції. Тут залишився привод на передні колеса, тут залишився один електродвигун під капотом. Однак потужність останнього зросла: відтепер 166 к.с. проти 145 к.с. в електричної версії Mazda MX-30 (хоча крутний момент дещо знизився – було 271 Нм, а стало 260 Нм).

Проте нова роторно-гібридна версія Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV виявляється легшою за повністю електричну: 1703 кг проти 1720 кг – різниця невелика, але вона є. А якщо ще й додати збільшення потужності, то загалом отримаємо невеличке покращення динаміки. Прискорення 0-100 км/год заявлено на рівні 9,1 секунди (проти 9,7 секунди в електричної версії), хоча максимальна швидкість не змінилась – 140 км/год.

Тепер декілька слів про акумулятор: його ємності 17,8 кВт-год. має вистачати на 85 км пробігу в повністю електричному режимі. Для зарядки використовуються джерела змінного струму (АС) або постійного струму (DC) – в залежності від цього, час зарядки акумулятора складає 25-50 хвилин.

А ось час заправки 50-літрового паливного бака складає лише декілька хвилин, як у звичайного автомобіля – і кросовер Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV знову готовий відправитись у далеку подорож. Ось у чому перевага: по місту та околицям можна їздити на електроприводі, між містами можна долати сотні кілометрів зі швидкими заправками.

Погляньте уважно на схему конструкції роторної версії Mazda MX-30 R–EV: як все складно! Проте роторна версія відносно повністю електричної виявилась легшою та більш потужною, вона демонструє кращу динаміку, дозволяє проїхати більшу дистанцію. Але є нюанси: компанія заявляє автономний запас ходу близько 600 км – це з урахуванням 85 км від акумулятора та 50-літрового паливного бака. Виходить, що лише на бензині кросовер має подолати 515 км, тобто рівень споживання пального складає 9,7 л на 100 км. І це за умови, що ротор має працювати на обертах, оптимальних з точки зору потужності та паливної ощадливості.

Комментариев нет:

Отправить комментарий